Veelgestelde vragen
Meer weten?
Heeft u nog vragen of is er iets niet duidelijk voor u?
Lees hieronder de meest gestelde vragen. Misschien kunt u het antwoord op uw vraag terugvinden.
Heeft u het antwoord niet kunnen op uw vraag of wilt u meer informatie? Dan kunt u ons natuurlijk altijd bellen!
Veel gestelde vragen
Wat moet ik doen bij een kortsluiting?
Controleer de meterkast. Indien het is veroorzaakt door een bepaald apparaat, kun je zien welke groep is uitgevallen. Indien je merkt dat een schakelaar is uitgevallen, kan je dit weer aanzetten. Slaat het weer af? Dan wordt het veroorzaakt door een bepaald apparaat en moet je alle stekkers die zijn aangesloten bij die groep verwijderen van het stopcontact. Zet de schakelaar weer aan en plug de stekkers één voor één weer in het stopcontact. Slaat het weer af bij één van de stekkers? Dan heb je de oorzaak van de kortsluiting gevonden. Als dit apparaat er telkens voor zorgt dat de schakelaar omslaat, kun je het beste een elektricien inschakelen.
Werken jullie ook 's avonds?
Wat kosten de diensten bij jullie?
Waar is een aardlekschakelaar voor?
Hoe voorkom ik kortsluiting?
Wat moet ik doen tijdens een stroomstoring?
Bij externe stroomstoringen kun je het Nationale storingsnummer bellen en afwachten.
Bij interne stroomstoring kun je het beste controleren of de aardlekschakelaar is uitgeschakeld. Het kan zijn dat er een kortsluiting heeft plaatsgevonden, misschien is er een groep overbelast geraakt of is er een lekkage. Je kunt het beste een elektricien inschakelen om dit op een veilige manier op te lossen.
Hoe kan ik overbelasting voorkomen?
Wat voor nadelen heeft een lange verlengsnoer?
Kan ik mijn stopcontact schoonmaken?
Wat moet ik doen als de contactdoos nat is geworden?
Je kunt het beste dit goed laten drogen tot je er zeker van bent. Het veiligste is dit natuurlijk vervangen of laten controleren door een elektricien.